Digital Fabrication and Service Learning for Youth - FabYouth
Inovăm știința și tehnologia aducându-le mai aproape de tineri
Proiectul „Digital Fabrication and Service Learning for Youth” - FabYouth își propune să aducă știința și tehnologia mai aproape de tineri, transformând conceptele complexe în experiențe accesibile și atractive.
Despre proiect
Deoarece mulți elevi percep domeniile STEM ca fiind abstracte și dificile, în cadrul proiectului Fab Youth ne-am propus să schimbăm această percepție! Proiectul a fost creat pentru a populariza știința și a face conceptele complexe să fie accesibile și atractive pentru tineri.
Prin activități practice și interactive, dorim să aprindem scânteia curiozității și să introducem tinerii în lumea roboticii, electronicii, mecanicii și programării. Credem că învățarea prin practică („learning by doing”) și în puterea colaborării.
Vrem să îi încurajăm să gândească creativ și să își dezvolte intuiția și abilitățile practice. De-a lungul timpului s-au desfăsurat mai multe activități (cursuri și ateliere) tinute de studenți si cercetători la care tinerii au participat și în urma cărora au dobândit multe cunoștințe, putând să le pună chiar și în practică.
Perioada de desfășurare: februarie - iunie 2025
Obiectivele proiectului
-
Consolidarea capacității organizaționale: Îmbunătățirea capacității instituțiilor partenere de a dezvolta și implementa programe educaționale non-formale, inovatoare și incluzive de tip STEM pentru tineri, atât prin inițiative naționale, cât și prin cooperare internațională.
-
Dezvoltarea competențelor STEM și digitale: Îmbunătățirea competențelor digitale și STEM ale tinerilor din fiecare organizație parteneră, implicându-i în co-proiectarea și co-crearea unui program științific care acoperă diverse subiecte de tehnologie digitală și mediu.
-
Îmbunătățirea oportunităților educaționale: Îmbunătățirea oportunităților educaționale pentru tinerii din fiecare regiune parteneră, prin stabilirea de parteneriate locale cu autorități, instituții academice și antreprenori, pentru a disemina programul.
Tematicile abordate
- Design și prototipare 3D
- Programare microcontrollere
- Elemente de electronică
- Tehnologie digitală
- Documentație și fabricație kituri
- Activități la proiecte de stagii
Activitățile proiectului
- Cursuri și ateliere alături de cercetători și studenți
- Replicarea unor PCB-uri și lipirea componentelor
- Familiarizarea cu kit-uri Arduino
- Programare microcontrollere
- Hackaton SciHack - concurs pe echipe
- Vizită în Bulgaria - schimb cultural
- Împarțirea studenților la stagii de practică
Echipa proiectului
- Bogdan Popovici
- Edi Năstase
- Alexandru Ivan
- Maria Boboacă
- Cristian Bîzoi
- Alexandru Macovei
- Luca Trifan